Bila Bercakap Tentang Samsung Corby 2




Gambar>>> Kredit to Samsung

                    Sejak mula pakai Samsung Corby 2 nie memang aku jadi gila... mana tak gila bila bukan main ramai pakai handphone yang sama dengan aku. Dekat mana-mana aku pergi mesti aku akan jumpa sorang dua yang  pakai handphone nih....Dalam tren, Mall sampai member kolej aku pun pakai...warna pun sama jer...hitam kuning..ARGGGHHHHH!!!!!!!!!





                      Tapi nak marah dorang pun tak guna jugak sebab diaorang beli pakai duit sendiri bukan duit aku....hahaha. Mari aku cerita kan apa yang best pasal Samsung Corby nih dari segi pengguna yang tak expert sangat dalam benda-benda berkaitan teknologi nih...hahaha


1) Handphone nih fully touch screen


2) Ada wireless, bluetooth, aplikasi untuk Facebook, Twitter, You Tube, Instant Messaging dan banyak lagi...


3) Kamera 2 MP, banyak lagi fungsi dia yang tak sempat nak selongkar sebab aku tak minat  tangkap gambar kecuali gambar kucing..hahaha


4) Handphone nih boleh view korang punya fail yang di dalam bentuk Microsoft Word atau Adobe..(aku tak tau nak terangkan macam mana sebab aku tak pakar sangat bab nih).


5) Aku suka guna " Fake Call" dia....memang best. Korang boleh cuba untuk kenakan member-member korang...hehehe


6) Setahu aku dia ada dalam tiga warna iaitu kuning, pink dan putih. Tapi aku suka warna kuning nih sebab dia macam Bumblebee dalam cerita Transformer...Autobot transform...hahaha


7) Harga dalam RM 299, murah giler ar aku cakap. Bukan  senang dapat nak dapat handphone touch screen dengan harga serendah nih betul tak?? 




                   Ini cuma pandangan dari aku jer...mungkin pandangan orang lain berbeza. Lagi pun aku nih bukan pandai sangat dalam benda-benda nih sebab aku hanya suka blogging. nanti kalau korang dah beli tunjuk kat aku lah yer...sharing is caring!!! nak tahu lebih lanjut klik sini yer....hehehe







17 comments:

  1. Fake Call tu cm ne ek ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. pegi kat setting-application-call-fake call
      yang lain buat sendiri la

      Delete
  2. Fake call nih fungsi dia kalau korang jenis suka lari dari meeting. Bila korang set jer fake call nih, dalam masa tertentu handphone korang akan berbunyi sendiri macam ada orang call....siap terpampang lagi nama dan nombor orang yang call tuh (nama & nombor korang boleh reka sendiri)....XD

    ReplyDelete
  3. Pergi Setting> Call Setting > Fake Call > Pilih apa yang cik Ema nak dari segi masa, nama, nombor. cik Ema juga boleh rakam suara sendiri untuk buat benda nih nampak betul. Lepas tuh klik saves. Setel...XD

    ReplyDelete
  4. al quran app mana nak cari hah

    ReplyDelete
  5. cuba klik link nih....http://cari2software.blogspot.com/2011/02/al-quran-dalam-handphone-boleh-ker.html. Tapi utk corby aku rasa x bleh sbb aku dh test..cb try google kat UMNET...XD

    ReplyDelete
  6. tau x cmne nak buat keypad QWERTYUIOP utuk corby 2

    ReplyDelete
  7. Sy dh bls msg cik anon dkat FB...XD

    ReplyDelete
  8. lepas save setting fake call 2 , mcm mna nak bwat fake callnye ?

    ReplyDelete
  9. Senang jer cik anon...aktifkan fake call hot key dlu. lpas tuh bila nak aktifkan cuma tekan button Volume down jer. Mudah bukan...(>..<)zZZ

    ReplyDelete
  10. cam mana nak install whatsApp kt corby ehhh ajaaaaaaa....tlg2..

    ReplyDelete
  11. Maaf yer cik Asyira....Samsung Corby x leh support whatsApp....(>..<)zZZ

    ReplyDelete
  12. mcm mne nk msuk game dlm phone corby

    ReplyDelete
  13. cik anon bley download game kat internet. Cb search mobile9 kat situ byk game utk samsung corby. download dan tros install jer..(>..<)zZZ

    ReplyDelete
  14. salam maaf nk tanye.. npew ea fon corby x bleh nk snd pic..

    ReplyDelete